Tuesday, May 31, 2011

Aku tak suka tapi terpaksa



As salam

Dulu, keja ni hubby yang buat...aku memang tak amik tau sangat tapi la ni aku la yang kena buat. Kalau tak buat alamatnya si hitam jadi si kelabu asap la...

Hantar si hitam gi mandi

Kalau tak kerana sakit mata aku tengok debu campur kesan air hujan (rintik-rintik) di badan si hitam memang aku dok bertangguh lagi la nak bawa si hitam p mandi. Malas la nak p dok tunggu di car wash tu... kalau takat 30minit ok lagi ni, sampai 1jam setengah.Selalu aku p time ari ahad lepas hantar naufal skolah aku p ngan nureen ja.. tapi tau-tau ja lah budak kecik tu... 15minit ja dok diam pastu abis segala cerok kedai tu di p melawat...nasib baik tokey tu dah kenai dah aku so tak segan la sangat.
Hubby dah biasa ngan kedai tu so aku p kat situ ja lah... hubby kata kedai lain buat cincai ja... lap pun tak kering,vacum skit-skit,cermin tak cuci bersih-bersih tapi kedai ni so far memang puas hati la sebab tu banyak hantar kat situ, tu pasal lambat skit.
Pasal HITAM la yang susah skit nak jaga...asal kotor skit pun dah nampak kelabu asap dah..tambah plak la ni kejap ujan kejap panas pastu jalan depan skolah tu plak dok buat projek hapa tah, lori angkut tanah merah kuar masuk..debu tanah merah brterbangan..time patang depa jirus plak ngan air...lagi lecak la jadiknya...hampeh tul!
Aku tengok keta member yang kaler gold,oren,silver...rileks jer...tak nampak sangat kalau takat debu skit-skit tu. Aku sebenarnya dulu nak kaler Merah tapi model ni tak de kaler merah la plak masa tu yang ada hitam,putih mutiara,biru gelap dan silver.
Seminggu sekali je lah aku mandikan ko yer...si hitam, tu pun kalau ko dah comot sangat kalau tak tunggu aku free la. Al maklumlah tuan ko ni bz memanjang...apa yang dibzkan tu pun tak tau la.

*korang rajin ke basuh keta? basuh sendiri or hantar car wash?


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails