Sunday, May 29, 2011

Hadiah CGL yang tak berguna.

As salam




Aku kan ada  blog khas untuk CGL jer http://thecolourfulisland.blogspot.com/
Mula-mula dulu aku campurkan ngan blog ni tapi bila dah banyak CGL yang nak join nampak serabut plak ngan bloglist panjang berjela.... banner tempek penuh side bar so aku asingkan blog personal ngan blog khas untuk CGL jer... Ramai bloger kaki CGL ni yang buat cam ni...
Sejak join CGL online, banyak jugak la hadiah yang aku menang tapi mana leh lawan bloger tegar join CGL cam nana, cutemum,azatie,MZ,cempaka kuning dan ada ramai lagi depa ni antara yang rajin join CGL dan selalu jugak bertuah. Aku rajin gak join tapi bila mai mood malas tu...apa pun tak buat.

Aku ada baca di blog MZ pasal hadiah yang dia dapat tapi dia tak guna pun...kebanyakan yang kecik-kecik dan tak berharga kalau nak dijual balik sebab MZ ni suka jual hadiah yang dia tak guna. So sekarang ni MZ ada buat GA untuk hadiah tu. Bila baca entry tu, terpikir gak aku...adakah hadiah yang aku bagi untuk beberapa GA dan LD yang aku buat sebelum ni berguna untuk pemenang.

Aku pernah bagi....Pin kartun untuk visitor bertuah, cokelat untuk GA cokelat, Keychain,kain batik dan t-shirt untuk LD,shawls dan broch untuk GA di blog contest aku.
Rasanya semua tu berguna kot...just yang keychain tu ja murah skit. Aku rasa tak best plak bila hadiah yang kita bagi tu tak berguna dan kurang nilai bagi pemenang...memang la semua cakap join contest untuk suka-suka dan tambahkan kenalan tapi hadiah pun nak jugak kan? Sebab tu aku suka join CGL yang hadiahnya memang aku guna dan berbaloi join.
 Macam CGL yang just suh tempek banner, follow dan tag tu dikira simple la...so hadiah biasa2 pun ok dah tapi aku tengok gak kalau hadiah aku tak nak so aku tak join kasi orang lain chance untuk menang. Bagi CGL yang hadiah agak lumayan dan berharga,kena buat entry terbaik, like FB, kreativiti diambilkira...tag kawan-kawan untuk referer... susah skit pun tak apa kan...
Sehingga sekarang ni, aku cuma ada skit jer hadiah yang aku tak guna....tu pun sebab hadiah misteri.Tak tau hadiah apa main join jer...lagipun aku ni bukan selalu menang sangat.

Sekarang Naufal N Nureen 2nd Giveaway sedang berjalan dan akan tamat pada 15 jun 2011
Misi aku pulak sedang mencari hadiah yang sesuai untuk GA ni....GA simple hadiah pun simple jugak la.. tapi jangan risau, aku akan cuba cari hadiah yang berguna untuk pemenang.

Entry ni tak ditujukan pada sesiapa cuma untuk panduan aku jugak sebab aku kan suka buat CGL dan join CGL. 

2 comments:

  1. bagi saya wlpn hadiah tu x diguna saya tetap akan simpan untuk kenang kenangan..sbb itulah la tanda pemberian dari kwn dan kita mesti hargainya wlpn hadiahnya secoet je..

    ReplyDelete
  2. singgah :) may be sbb me tak selective time join tu--tp yg mystery prize memang tak leh elak lah, anyway,not big deal pun..me tak nak, ada jer yg nak :) so tak membazir lah :)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails