Thursday, May 26, 2011

First Time bersama Exora


Assalam

Semalam last day aku bercuti...tak  ada apa yang menarik pun pasal cuti aku ni sebab bukan aku bercuti kat mana-mana just duduk umah menjadi suri rumah sepenuh masa. Hari  ni dah kembali ke rutin harian normal, bangun siap diri dan anak-anak,hantar naufal ke sekolah, nureen plak ke umah pengasuh singgah beli nasi dan air terus p keja.

Semalam BFF aku ada mai sini, so aku ada booking keta untuk depa tu.. keta exora. Aku memang tak pernah bawa keta yang lebih besar dari keta aku la ni. Mula-mula nak minta tuan punya keta tu hantar keta ke airport tapi dia plak tak dak transport nak blik umah plak lepas antar tu so aku lah yang amik exora tu dari dia then p jemput my bff tu di airport. Terpikir gak bleh ke aku bawa keta besar ni, dah la aku ni ketegori tak cukup inci... redah je lah, nasib baik exora tu auto kalau manual mau menggagau gak aku. Bukan tak bleh drive  manual tapi dah lama tak bawa takut melatah plak time tukar gear tu.(alasan)

Rupa-rupanya....... tak de masalah langsung. Elok je aku drive ke airport ditemani nureen kat sebelah. aku parking kat tepi kaki lima airport tu, tak masuk parking berbayar pun.Dah siap semua masuk lam keta...tengok2 ada plak keta yang block aku kat parking tu. Tak leh kuar..tunggu lam 5 minit tak nampak gak tuan punya keta so cari alternatif lain. Alihkan kon kat sebelah keta aku pastu kuar parking cara mengundur sambil mengelak dari keta yang parking kat belakang aku. Sekali jer.. terus berjaya. Dengan kepanjangan exora tu, aku ingat kena undur masuk undur masuk 2,3 kali. Memang betul la apa yang REDMUMMY review bab parking exora. Rasanya tak perlu camera reverse, pakai cermin sisi ngan cermin pandang belakang dah cukup.

Then aku drive balik dengan 6 dewasa termasuk aku dan 3 budak bawah 5 tahun.... nampak cam pack tapi agak selesa la..dan pickup keta ok cuma time naik bukit kot kena tekan lebih skit..tak tau la, maybe keta tu je kot. Ada 1 lagi yang aku tak berapa syok ngan keta tu, Keta auto so bila dia tukar gear tu kita terasa la.. cam tersentak skit. Pernah drive myvi sebelum ni pun cam tu jugak... yang model proton lain aku tak pernah try la tapi berdasarkan pengalaman aku drive keta jepun semua tu tak terasa... bila keta tukar gear pun kita tak tau...Best la jugak drive exora ni.Tak pernah  terasa sebelum ni nak p test drive exora di showroom proton walaupun showroom tu dekat sangat ngan umah aku. Lepas ni bleh jenguk kot showroom tu...hehehe Test drive je lah.....buat masa ni tak da niat lagi nak tukar si hitam aku tu. Si kuning di kuantan bersama hubby.



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails