Sunday, July 24, 2011

Selamat sudah

As salam

Malasnya nak menaip disini... tapi nak juga tempekan sikit kenangan pahit manis perjalanan aku menghantar hubby... Hari rabu bertolak dari alor setar dan FIL & MIL join kami di hentian bukit gantang... terus ke shah alam, sampai di Grand Blue Wave pkul 2 tunggu jap sebab bilik belum siap... hubby masih di TUDM subang untuk raptai kawad majlis esok hari..
TQ to wayway (papago) yang memastikan aku tak sesat sepanjang perjalan kami. Dah masuk bilik rehat2 kan diri... tapi aku still dok sms hubby bila dia nak sampai kat hotel, aku saja amik hotel yang sama ngan hubby n geng akan menginap. Senang skit nak jumpa kan... Malam tu kuar makan area shah alam...berpusing-pusing jugak la mencari kedai makan yang nampak sedap di mata tapi nasib kami tak baik sebab kedai yang dipilih memang sedap dimata tapi tak sedap di tekak....
Balik hotel...aku tinggalkan anak-anak ngan mak pastu kuar jalan2 pusing2 shah alam ngan hubby.... feel cam time zaman bercintan cintun...best!
Esoknya hubby & geng pkul 5 pagi dah bertolak.. aku plak pkul 6.30 pagi terus check out terus ke TUDM Subang. Sampai sana tunggu PAT untuk amik hormat... ada sedikit perbarisan.. aku ada amik video tapi nureen dah terdelete masa dia main ngan henpon aku... sayang sungguh.
Abis tu semua kena p ke balai berlepas.. time tu baru aku perasan beg susu anak tertnggal di cafe hotel time breakfast tadi, terus aku tekan minyak blik ke hotel.. nasib baik ada lagi. Pastu pusing ke TUDM subang balik.. parking full plak so kena la jalan kaki jauh jugak nak sampai ke balai berlepas tu... Orang ramainya dengan panas lagi.. memang mencabar mental dan fizikal betul tambah plak ngan anak-nak kecik ni.
kejap ja aku dapat jumpa ngan hubby... tak sembang banyak pun, masing2 cam tak tau nak cakap apa. Hubby cuma layan nureen main kat padang tu...
Lepas hubby check in dalam pkul 10.30pagi...semua family hanya bleh masuk ke balai berlepas kul 12 tghari untuk last jumpa. Lamanya aku rasa nak tunggu pukul 12 tu... nureen dah merengek ngantuk. Nak masuk ke balai tu plak punyalah ramai orang rasa cam nak merusuh je... pintu tu kecik semua pakat tolak2...dah dapat masuk tu, tunggu lagi kat dalam tu.. panas tak tau nak cakap la.... nureen plak tak nak turun bawah asyik berdukung ja rasa nak patah pinggang aku. Hampir 1 jam jugak tunggu kat dalam tu.. last aku dah mengalah dah...sian tengok nureen dah lembik sebab lapar (susu ja mana kenyang) dan ngatuk, aku tinggalkan naufal ngan FIL & MIL kat situ terus aku bawak nureen kuar ke keta kasi makan.
Dalam masa aku kuar tu lah hubby turun jumpa ngan family... aku masuk ke balai tu tapi cari tak jumpa, nak call hubby betery henfon dah kong...mmg aku tak dapat jumpa hubby. MIL & FIL dan naufal ja dapat peluk hubby. Tak pa la... aku redha je lah.. tapi memang rasa ralat sangat time tu..
Sepanjang drive blik dari KL ke alor setar hati aku tak tenang asyik ingatkan hal tadi....kejap-kejap aku nangis nasib ada mak aku tolong sabarkan
Pkul 10.40 malam aku dapat sms dari hubby bagitau dia dah sampai di beirut dan dia pun tak senang hati sebab tak dapat jumpa aku.. Tak pa la, nak buat cam na kan benda dah jadi mungkin ada sebab jadi cam tu.
Hubby belum ada line intenet so buat masa sekarang belum boleh ber chat or skype lagi... harap sms je lah tu pun setiap sms hubby pada aku caj rm2 per sms.. kredit hubby dah abis tapi tak bleh plak aku nak tlong top up dari sini.. tadi ada bagi no top up kat hubby... sehingg sekarang belum ada balas darinya. entah tak bleh jugak nak top up..
Pagi on da way blik ke kuala kedah... tayar keta plak buat hal, entah kena apa pun tak tau tayar blakang bocor can kena toreh ngan pisau je.. memang kena tukar luar dalam le tayarnya. asalnya aku memang niat nak tukar tayar tu bulan depan sebab dah haus tapi dah jadik cam ni terpaksa la tukar lebih awai... 2 biji je dulu nanti gaji plak lagi 2 biji....terbang lagi $$$$

Inilah pahit manis perjalanan aku kali ni, manisnya skit je tapi pahitnya banyaaaakkkkk....


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails