Friday, July 29, 2011

Oh! $$$ terbang lagi

As salam

Dah nak jalan jauh ke KL ari tu kan mesti la kena pastikan segalanya dalam keadadan baik... First p  servis dulu..memang ngam2 la time nak jalan jauh ngan time wajib di servis... sudah terbang $$$ disitu. Ok la sebab ni dah ada dalam bajet bulan tu.
Pastu check lagi apa yang kena buat....... ooooooo, aircond pun dah sampai masa wajib jugak... so cergas ke pusat servisnya. Melayang lagi $$$
Tengah ganti gas aircond baru.... pastu memang sedap la, sejuk bangat sampai tiap pagi telinga nureen sejuk jer kena aircond tu dah kira paling low la tu.

Sesudah selamat sampai ke KL pastu balik pulak ke alor setar.. gedebuk gedabak, p sana p sini sampai la masa aku nak blik ke Langkawi. On da way tu kat jalan kuala kedah aku rasa cam tak sedap drive. Tapi terus jugak sampai jety nak hantar keta masuk kargo dulu.. Dah buat urusan hantar keta baru aku perasan tayar belakang cam dah kurang angin.... dah mula gealbah dah, ni aku ngan anak-anak ja.
Tanya ngan sorang abang kat situ kat mana ada kedai tayar... terus laju ke sana, nasib baik sempat sampai sebelum tayar tu kempis terus.

Entah la kena apa ngan tayar tu memang tak boleh pakai terus.. bila tokey tu masuk angin aku dapat rasa kat bahagian yg pecah tu angin kuar dengan lajunya.. Alahai, maknanya terbang lagi $$$ pekara yang tak disangka2. Alang-alang tukar tu aterus aku tukar 2 bijik sebab yang sebelah lagi pun dah haus jugak, rancangnya nak raya nanti baru nak tukar tapi dah jadik gini.....tu la kan, $$$ kena ada jugak untuk waktu2 kecemasan cam gini...huhuhuhu...napa lah jadik time tuan nya tak de?
Banyak benda aku dah blajar semenjak hubby dok jauh ni... selalu hubby yang buat semua ni aku tak amik tau pun.


1 comment:

Related Posts with Thumbnails