Sunday, July 24, 2011

Grand Blue Wave Shah Alam

As salam

Walaupun hanya 1 malam di hotel ni.. aku memang berpuas hati la dari mula aku boking sampai ke check out dan insiden tertinggal barang. Mulanya aku plan nak ambil hotel sekitar subang dah cari di google map hotel yang pling dekat tapi cancel plak sebab hubby suruh amik hotel yang sama denganya sebab senang nak jumpa nanti. First tentulah aku ke http://www.bluewavehotels.com
dah belek semua gambar dan info kat situ aku email plak untuk comfirmkan harga bilik kat situ sebab time tu ada promosi harga bilik untuk anniversary pakej. Cepat jer email aku tu dibalas.. dah puas hati terus aku boking online.. then print slip pengesahan dan nombor boking...selesai

cilok dari http://www.bluewavehotels.com
Tak ingat nak amik gambar kat lobinya yang cantik tu sebab sibuk dok jaga anak-anak aku yang nak terjun dalam kolam kat lobi tu...abis basah baju dok main air kolam
urusan check in cepat jugak walaupun ada 2, 3 group yang nak check in skali
Ini di bilik aku...dah berselerak dengan anak-anak aku. aku amik extra bed sebab aku duduk sebilik ngan mak abah aku... 1 bilik lagi untuk FIL & MIL kat sebelah. Bilik FIL & MIL lagi cantik dari bilik aku sebab depa punya bilik yang promosi anniversary tu.
Pemandangan dari tingkap bilik aku...malam lagi cantik

Ada freezer tapi kosong.. seb baik kosong kalau ada air segala bagai mau nya anak aku kerjakan pastu koyak walet aku nak membayar. sebelah tu ada mini pantry
Ni dalam almarinya...siap ada peti besi, korang yang bawak duit beribu riban or barang berharga bleh la simpan kat situ pastu jangan lupa nak amik balik plak. aku tak guna la sebab duit pun tak penuh wallet.
Hair dryer pun ada jugak kat meja solek.

Bilik air memang selesa sangat... luas. Ada bath tab,sempat la anak-anak aku berendam kat situ
Semua kelengkapan ada....dari sabun, shower gel sampai la ke shaver, berus dan ubat gigi.
Nampak tak fon kat tepi tu?

Lif untuk ke bilik pun banyak so tak menunggu lama la nak naik or turun tu... kuar lif tingkat 5 yang aku duduk tu ada ruang rileks cam nureen tu. Kat sebelah tu pulak ada bilik khas untuk iron baju.. ada 6 iron sekali iron board tapi aku malas la kuar bilik p iron kat situ...pakai je baju yang dah siap iron kat umah... kedut skit jer...tak nampak sangat.
Floor yang aku duduk tu no smoking punya floor.... aku terlupa nak tik masa boking ari tu nak floor yang bleh smoking sebab abah aku dan FIL smoking. Nasib baik tingkap bilik bleh dibuka.. dapat la depa lepas gian skit-skit...
Kalu korang p ngan kawan-kawan pompuan jer bleh la amik floor khas untuk pompuan jer..
Parking di basement free.. bila nak kuar parking just tunjuk kad bilik korang.
Menu breakfast pun banyak dan sedap-sedap..tapi pagi tu aku makan cococrunch je, tak de selera la. Seawal pukul 6 pagi semua dah siap dah... lepas makan ni lah aku tertinggal beg susu anak kat cafe, nasib baik staff kat situ simpankan...kalau tak aku kena beli susu dan botol baru la jawabnya.

Grand BlueWave Shah Alam

Persiaran Perbandaran,
Seksyen 14, 40000 Shah Alam,
Selangor Darul Ehsan, Malaysia
Tel : (603) 5511 8811
Fax : (603) 5511 8899
Toll Free No : 1800 - 38 - 1388 (within Malaysia only)
E-mail : info@bluewavehotels.com

Ataupun jenguk-jenguk dulu di
http://www.bluewavehotels.com/

1 comment:

  1. bercuti ke shah alam ke? welcome! me org sini. slamat berkenalan :)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails