Monday, July 11, 2011

Pertandingan menjahit dihujung minggu

As salam

Weekend minggu lepas aku join pertandingan menjahit. Haaaaa........ jangan tak tau aku bleh menang pertandingan tu. Ini pertandingan tertutup, peserta dikehendaki menjahit butang ketip di setiap poket yang ada pada 5 pasang (baju  & seluar) uniform celoreng cam gambar dibawah ni


Butang yang kiri kanan tu..
Tujuan butang tu dipasang untuk kasi poket nampak ebih kemas dan tak lah terlipat sana sini..nanti tak hensem plak si pemakai

Yang ni plak baju ngan seluar yang belum dijahit butangnya.

Setelah bertungkus lumus selama 4 hari (dicampur dengan berhenti rehat,masak, makan,basuh baju, kemas rumah, tengok tv, mandi,tido dan yang sewaktu denganya ) maka siap jugaklah 5 pasang baju tersebut
Aku telah menewaskan hubby dengan kelebihan 1 pasang..... sakit jari aku tah berapa kali tercocok jarum.

Dan Hasilnya
Sehelai baju ada 3 poket, 1 poket kena jahit 2 butang, 1 butang ada 2 biji (atas bawah)
Sehelai seluar ada 4 poket,1 poket kena jahit 2 butang, 1 butang ada 2 biji (atas bawah)
Semua ada 5 helai seluar dan 5 helai baju
Korang kira la berapa banyak nak kena jahit.


1 comment:

  1. UIHHHH.... ! kagum nya aku tengok. Gila susah nak jahit ni. Bukan keras ke kainnya.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails