Wednesday, June 15, 2011

Tukar Suka Sama Suka

As salam
Semalam aku dok mengoogle cari resepi dan map ke TUDM Subang, klik sana klik sini..... sekali jumpa plak 1 group di FB "Tukar Suka Sama Suka"
Ingatkan tukar apa...rupanya tukar tempat kerja. Bila join group ni kita bleh tengok dan iklankan kalau kita nak tukar tempat kerja dengan gov staf di kementerian lain di tempat lain.
Banyak jugak yang dok mencari orang nak tukar suka sama suka ni.... tapi yang masalahnya tempat yang kita nak p tu jawatan plak tak sama ngan kita. Nampak susah jugak... ada macam-macam alasan nak bertukar. Dari komen-komen yang aku baca, ada yang berjaya bila join group ni tapi yang pasti kena hantar permohonan terlebih dulu then selalu follow up ngan jabatan or kementerian tu.

Aku pun join jugak tapi tak de la mencari atau mengiklan cuma sebagai persediaan kalau-kalau nanti hubby kena tukar ke tempat lain aku pun kena la cari jalan tukar jugak. Dulu aku ni kategori close just leh tukar dalam kementerian pertahanan ja pastu start awal tahun ni dah setuju untuk opsyen gunasama so sekarang dah boleh bertukar ke mana-mana kementerian lah. Peluang untuk bertukar tu luas skit tapi bab urusan permohonan pertukaran tu jadi rumit plak...kalau dulu apa-apa hal, nak merayu ke hapa bleh terus ke HQ di mindef tu tp la ni kena berurusan di Jpa putrajaya plak.

Sebenarnya aku lebih suka kalau hubby ditukarkan pastu aku pun minta tukar ke pangkalan or kem yang sama ngan hubby... senang skit nak p keja... cam sekarang ni. Tapi kena jugak buat persediaan untuk ke kementerian lain kalau dalam kem tu tak dak kekosongan jawatan aku ni. Yang pastinya dalam masa setahun dari sekarang aku akan tetap disini....perancangan hujung tahun 2012 aku nak kuar dari Langkawi...insyallah.

Sapa nak join group tu KLIK SINI ataupun search di FB Tukar Suka Sama Suka.


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails