Monday, June 13, 2011

Laksa Penarak ... Langkawi Mai

As salam

Kalau di perlis glemer ngan laksa kola perlis, kat langkawi ni plak tak kurang jugak ngan laksanya.
Ini ikut seelra aku la kan...yang aku syok laksa penarak. Lokasinya tak jauh dari jetty kuah dan bertentang dengan dataran lang tu. Kalau korang mai Lankawi naik fery pastu lalu depan dataran korang akan nampak sebaris kedai makan tepi jalan tu... Laksa penarak kedai yang last sekali kalau korang mai dari jety.

 Bukan laksa ja yang ada... yang lain pun ada. Oder jer yang mana rasa nak makan
Dari yang jenis goreng-goreng, berkuah, bakar-bakar,sate sampai la ke western food pun ada jugak.

 Ini laksa aku.... hubby pun makan laksa jugak. Naufal je makan nasi goreng
RM3.00 (laksa)

 Selamat sudah semua kedalam perut aku... alhamdulillah

Laksa penarak ni memang femes dari zaman aku skolah lagi ni.. dulu kat sini la port geng-geng skolah makan.
Banyak aktiviti skolah berakhir disini bila sampai time makan.
Suasana dia pun ok jugak..sambil makan ngadap dataran lang

Ingatkan aku ja yang suka laksa kat sini tapi lepas bawa hubby try makan sini dia yang lagi suka. Kalau hubby nak makan laksa or bihun sup sanggup time makan pukul 1 tu dia ajak aku mai makan kat sini. Dari opis di bukit malut ke jety jauh jugak tu. Korang tengok mangkuk aku je at atas tu...kalau tengok mangkuk hubby memang licin la kuah-kuah laksa tu..tinggai asam keping ja.

Ada satu lagi tempat makan laksa yang best kat langkawi ni... area padang matsirat dekat pagar airport. Yang tu best jugak..makan laksa tepi pandai kena plak ngan angin sepoi-sepoi memang best la... nanti aku p makan situ aku cita skit yer...


2 comments:

  1. o0o yg tepi pantai tu lori putih tu ke...
    slalu lalu tp tak penah singgah ...heheh balik ni nk kena singgah la ...
    laksa penarak ni best ek ... prasan kat tepi jalan tu tp mls nk singgah gak ... hehehe
    dulu slalu mkn kat dpn maybank tu tp la ni dah tak dak dah ... tatau pindah mana

    ReplyDelete
  2. @eima
    yg depan maybank tu semua indah p pekan rabu tp tak semua yg buka kedai kat situ....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails