Friday, January 14, 2011

Tido di taska

SALAM

Semalam ada jumpa satu entry pasal keadaan anak-anak yang tido di taska. Taska tersebut katanya di Sri kembangan dan salah seorang daripada mak budak yang hantar anak ke taska tersebut nampak kebanyakan budak-budak di tasak tu tidur macam ni
:
:
:
:


Bila tengok gambar tu, pekara pertama dalam kepala aku....
 depa bleh bernafas ka? memang depa tido cam tu ka?
Rasa macam nak p alih je baby dua-dua tu
kalau nak tau lebih lanjut terjah SINI

Walaupun naufal dah besar (5tahun) tapi balik umah tergerak aku nak tanya naufal dia tido kat taska cam na.
Rupanya selama seminggu lebih ni, sekali je naufal tido kat taska tu. Cikgu dia pun cakap, semua orang tido dia je yang tak tido. Bila aku tanya kenapa dia tak tido, dia cakap tak best tido kat taska lagipun dia dah tido kat umah dah...(tido malam)

Aku tak pasti kat taska tu depa bagi tido cam na sebab aku tak p masa hari pendaftaran gara-gara silap tarikh. Aku daftar naufal hari pertama sekolah, tapi kat situ kebanyakan 4 tahun keatas tak dak baby.
Aku juga tau pasai pa naufal tak tido di taska.
Sebabnya dia kalau nak tido mesti minum susu dalam botol dulu pastu baru rileks-rileks terus tido. Sekarang ni time nak tido malam jer dia mintak susu... aku suh dia minum dalam cawan, tak mau nya.....
naufal cakap minum dalam cawan tak leh tido sambil minum... ceh!

2 comments:

  1. ya Allah..
    sampai hati taska kasi budak tdo gtu :'(

    ReplyDelete
  2. ciannyee budak2 tu.. owh! naufal minum dlm botol lg eh..heheeheh... xleh2..naufal dh beso, nnti cmne nk pegi sekolah..heheeheh~

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails