Wednesday, January 5, 2011

Baru dua hari....dah..

Salam

Ingat nak stop dah crita pasai Naufal p taska ni, nanti takut ada yang kata ari-ari nak update pasai anak ja...orang len pun lagi ramai anak yang p sekolah. Tapi disebabkan ada lagi peristiwa yang aku nak cerita aku update jugak la...

Uniform taska hanya dapat sorang satu ja... Pagi ahad sampai rabu pakai uniform, petang lepas mandi tukar pakai baju biasa. Naufal aku hantar dari pagi sampai petang...ada juga yang hantar sampai tengahari ja. Lagi pun aku memang tak sempat nak pi amik dia tengahari, jauh opis aku dengan taska.Petang ada kelas iqra so ok la dari p letak kat umah pengasuh dia dok nganga tv ja.

Bebalik pasai uniform tadi, dah 4 hari kena pakai baju yang sama so tiap-tiap petang aku akan basuh baju tu...sidai dalam bilik bagi kena angin skit pastu iron... nasib baik kain jenis nipis dan licin macam kain aku buat tudung sekolah dulu ni tapi nasib tak baik baru pakai 2 hari seluar dah koyak (tetas jahit) kat kangkang. Bukan sikit-sikit.. dekat 2 jengkal juga la...
Seluar pun pakai kain jenis yang sama, bukan kain tebal cam uniform sekolah rendah tu....
Aduhhhh.... dah la, aku lepas basuh baru perasan koyak tu. Nak bawa p kedai jahit comfirm kedai dah tutup so aku dengan gigihnya jahit la pakai tangan..tak kan pakai kaki pulak kan?

Untuk hari ni ja... Hari khamis pakai pakaian sukan. Seluar sukan pun baru semalam p beli.

1 comment:

  1. huhu aktif btul naufal ni yea sampai leh koyak sluar tuh..ibunya kne always stanby la pasni..

    p/s:meh la singgah bc story naufal saya lak..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails