Tuesday, March 29, 2011

The Tooth Fairy

 Tengok ke crita ni?
Aku tak tengok tapi crita dia pasai pari-pari gigi. Jangan silap, aku  bukan nak buat review pasai crta ni..tengok pun idak tup-tup nak buat review?
Cuma entry aku ni berkait la skit-skit dengan crita ni

Al kisahnya, Naufal dari bulan lepas time aku kena p lumut dia dok ngadu giginya sakit. Masa tu naufal ngan nureen aku tinggalkan ngan hubby ja..so hubby ada la bawa p klinik check..doktor ckp ada gigi kekal nak tumbuh dah kat bawah bahagian depan. Sakit gusi la, bukan sakit gigi
time cuti sekolah yg lepas (aku cuti) dia mula buat blik. Dah tak larat dok dengar dia dok ngaduh ja aku bawa p klinik.Lagipun gigi susu tu dah mula longgar, aku suh dia goyang-goyang tapi katanya sakit
Last aku buat keputusan bawa p klinik nak cabut gigi yang longgar tu.Malam tu aku dah pesan kat naufal jangan nangis bila cabut gigi sebab doktor buat slow-slow tak sakit. Pagi sebelum p tu pun akau bgtau lagi cabut gigi tak sakit jangan nangis. 
Sebenarnya aku yang takut...hahahah. Masih teringat lagi aku dulu-dulu masa sekolah rendahnurse mai ekolah amik bawa p klinik gigi. Terbayang jarum untuk cucuk kasi kebas dan playar nak cabut gigi tu.
Ok..berbalik pada crita naufal.. kami p tiga beranak ja..aku, naufal dan nureen.Aku takut naufal nangis mau kalut aku nak dukung nureen lagi nak tengok dia pulak.
Sampai ja..tgu dalam 5 minit teru dah bleh masuk bilik rawatan nasib baik orang tak ramai. Aku ikut sambil dukung nureen dok kat tepi.Bukan doktor yang buat just nurse ja. Dia letak ubat apa tah guna kapaskat gusi... amik playar...tup! tercabut dah. Letak kapas...siap
Tak sampai 5 minit pun. Tak dak pun cucuk pakai jarum cam aku dulu..mungkin dah guna cara baru kot. 
Naufal plak tak bunyi sikit pun..dia gigit je kapas tu..Sampai umah baru nampak ke"rongak"kan nya.
"TAK SAKIT PUN"
Sambil sengih-sengih.
Dalam ati aku, dah besar pun anak aku ni...



*gigi kekal selalunya tumbuh masa umur berapa yer... nurse tu cakap naufal ni kategori cepat*


2 comments:

  1. hehe teringat kisah dni takut cabut gigi dulu2 ;)

    ReplyDelete
  2. hari tu saya cabut gigi rasa nak nangis je bila kena inject...ganaz betul doktor tu buat..huhuhuhuhu



    New Entry: Pemandu Wanita: Berhemah VS Berbahaya

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails