Saturday, December 18, 2010

Putus sudah


Putus sudah kasih sayang....ops! bukan la...
Ni ha, budak tecik ni tak tau apa yang dia buat sampai abis putus.
Dah dua kali.

Apa yang putus?
Ni

Rantai kaki

Tuan punya si tecik ni


Rantai kaki tu panjang skit so aku ikat la bagi pendek, nak p kerat kat kedai rasa sayang plak lagipun tak banyak mana pun. benda ni putus kat rumah pengasuh....jatuh, nasib baik depa jumpa sebab depa pun tak perasan bila benda tu jatuh. Kak sal (pengasuh) kata selalu jugak tengok nureen ni dok tarik-tarik rantai kaki tu.
Korang tengok la, sampai cakok dia pun dah jadik cam na. Asalnya ada 3 biji loceng kecik tu tapi dah tinggai 2 ja, aku pun tak perasan bila jatuhnya.Dulu gelang tangan, jadik bengkok-bengkok dikerjakanya pastu tukar plak ngan rantai tangan tapi pakai 3 hari ja putus jugak...

Aku rasa mungkin benda-benda tu kecik dan nipis sebab tu senang putus dan bengkok kan?
Hahaha.... adik nak yang besar ka? jangan minta ngan mak, minta ngan abah yer...

Emas mahal oooo... la ni. Dulu time aku beli cincin kawen RM60/gram la ni aku rasa dah RM120 dah kot, entah-entah dah lebih lagi... lama dah tak p buat lawatan kat Kedai Emas.

Berapa yer harga Emas sekarang?

note: semua barang kemas budak tecik ni dihadiah oleh Tok ngan Opahnya..Dah cucu pompuan sorang tu ja...


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails