Tuesday, November 16, 2010

Hari ini dan Esok

SALAM

Hari Raya Aidil Adha tahun ni aku sambut di umah aku ja... tak balik kampung pun. Ni first time kami sefamily tak balik beraya di kampung. Ada beberapa masalah yang tak dapat dielakkan.. antaranya  cuti aku tinggal 4 hari saja lagi yang aku simpan untuk bercuti pada disember ni sebab pengasuh aku nak cuti. Tak pa la, aku tak kisah sangat beraya dimana pun janji hubby ngan anak-anak ada disamping aku.. meriah ke tidak itu lain hal.. Aku tak lah buat persiapan apa pun, sebab kami akan menyambutnya di Pangkalan.

Hari ni dah bermula persiapan untuk majlis pada esok hari, dengarnya seekor lembu dikorbankan.. Sekarang pun kat opis tinggal aku sorang je, ada yang dah bercuti balik kampung dan ada pulak yang menguruskan persiapan di dewan makan.

Mengikut perancanganya esok seawal pagi semua warga pangkalan yang tidak pulang ke kampung (termasuk aku sefamily) akan berada di MAWILLA 3 untuk menunaikan solat Aidil Adha bersama-sama dan seterusnya acara korban akan dijalankan dan diakhiri dengan majlis makan-makan.

Walaupun tak dapat pulang ke kampung, semoga majlis ini akan mengubat duka..
Lagipun ni Raya Aidil Adha ja kan... lain la kalau Raya Aidil Fitri, kalau tak dapat cuti mau menangis jugak aku ni..

Insyaallah... gambar-gambar sekitar majlis esok akan aku tempek disini. Tu pun kalau ada gambar la.. tak kan tak tau majlis-majlis gini bawa anak kecik..


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails