Wednesday, July 14, 2010

✿Kurang Makan VS Lebih Makan✿

SALAM

Siapa yang Kurang Makan?
Siapa yang Lebih Makan?

Ini yang aku nak habaq mai kat korang ni... Cuba tengok Graf ni sat

Ni yang adik nureen punya

Umur 14 bulan berat 7.9 KG ja...bulan 9 ni ada checkup lagi, aku takut sampai tahap warna kuning mesti kena bebel dengan misi kat klinik tu. Nak kata tak makan, tapi apa yang org makan semua dia kalut nak jugak. Aku perasan jugak nureen ni kalau makan 10, 15 kali suap dah tak mo dah.

Dalam masa 2 bulan berat hanya naik 600gram

Ini yang terbaru, dalam 2 bulan jugak naik 200gram ja..


Cuba pulak korang tengok yang ni..

Ini graf Naufal, masa umur 14 bulan dah 9.3 KG dan 21 bulan dah 13.7 KG
Yang ni kes Terlebih makan pulak.
Aku memang bimbang tentang naufal ni sebab dia dah tergolong dalam kategori obesiti. Tapi alhamdulillah lah setakat ni naufal tak penah ada lelah atau apa-apa penyakit yang serius tapi aku takut kalau nanti lama-lama akan memudaratkan kesihatan dia.Walau berbadan besar naufal sangat aktif, dai tak de la dok tecongok tengok TV ja.. Kalu bawa p taman permainan memang segenap pelosok dia terjah. Macam-macam pendapat aku dah dengar

  • Kawal selera makan (aku dah tak bagi dia tambah bila makan)

  • Bawa p bersenam (senam cara budak-budak bawa p belari di taman)

  • stop susu (aku rasa susu bagus utk perkembangan minda)

  • nanti dah besar susut la badan tu (kalau tak susut cam na)

  • keturunan kot ( aku ngan hubby tak besar pon, mak aku ada la skit)
 Dah senam dah ni...
4,5,6,7,8.......25,26 sampai berapa nak kena buat ni????


serupa tak kami dua beradik ni????

Aku mengharapkan dapat beri yang terbaik untuk mereka berdua......♥♥♥


2 comments:

  1. serupa tapi xsama...hehe..
    xper la ct, asalkan diaorg sihat sempurna, kira ok la tu kan..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails