Monday, May 31, 2010

✿Wang Hantaran✿

SALAM

Dah nak cuti sekolah dah ni... aku dah terbau-bau nasi minyak,ayam masak merah, kurma daging,acar buah dan pajeri nenas....mmm..sedapnya
Time cuti sekolah banyak yang mendirikan masjid termasuklah sepupu aku
UMMI NADIAH
pada
06-06-2010
(tak kompom lagi dapat p ka dak)
Masuk bab kawen ni, tentu wang hantaran adalah yang selalu orang dok tanya.... 
Berapa???.....
So, uolls layan ni jap
V
V
V
Emak kepada Natasya :
"Yerlah... anak saya blajar lulus universiti.. .. tak nak bilang baper... tapi biar lah patut-patut. ... selalunya yang belajar tinggi dalam lingkungan 10 Ribu.... tapi ini lah satu satunya anak pompan saya.... harap harap paham jerlah~"

Emak kepada Rizal:
"Saya paham maksud awak... tapi saya harap awak pun paham lah yer... kalau terlampau tinggi harus ditangguhkan nanti... biarlah dicepatkan biar jauh dari maksiat..."


Emak kepada Natasya :
"Kalau awak tak mampu... Anak saya nie bukan tak laku... ada banyak lagi yang tunggu..... dah lah harga rendah..... nak cepat pulak tuh... apa nanti orang cakap..."

Rizal:
"Yerlah makcik... Makcik nie jual anak ke kereta? Takda macam gini..... SEKARANG jugak saya DOWNPAYMENT 2 Ribu... Saya bawak balik anak makcik.... Malam nie saya TEST DRIVE DULU SEMUA..... kalau dalam semua BAIK.... Jangan cakap 10 RIbu 12 Ribu pun saya letak... tapi kalau dah LEMAU, ENJIN PUN TAK BAGUS tuh anak makcik DENGAN DEPOSIT DEPOSIT semua MAKCIK boleh simpan!!"

Apa kata uolls?

Jom test drive

8 comments:

  1. uish..
    sush betul nak kawen macm ni..
    kedua2 belah pihak nk menang..
    mcm mana>??||

    ReplyDelete
  2. huhu..tu la ..zaman skrg rmai demand nk 10k++ tp berpada la kan...siap mintak 1set barang kemas.. 1 set pun da beraban.. pergh pk pasal wang hantaran ni.. buat sakit hati *teringt kat seseorang*

    ReplyDelete
  3. salam.... semua nak menang.... janji pengantin tu tetap kahwin juga...

    ReplyDelete
  4. semua nk menang...x bertolak ansur kah..hehe..
    pening3...
    yg pntg kawen kene jadik..

    ReplyDelete
  5. haha yg tersepit si pompuan tu la. siann klu mak bapak trlalu memilih.

    ReplyDelete
  6. cik paro~ tu yg kena ada tolak ansur

    izzlin~ rasanya tak ramai yang bawah 10K skg ni..

    wanzi~yang penting nikah...

    ReplyDelete
  7. oya~ nak kawen bukan senang skg ni.. semua benda pakai $$$$

    kak da~tapi kita tak termasuk lam geng tu kan???

    ReplyDelete
  8. nih semua sebab ikut cara "melayu"....bukan ikt cara Islam....klu dh adat mcm2 la, susah nak diubah mentaliti org...klu cara Islamnya kn mudah utk kedua2 pihak.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails