Monday, August 16, 2010

✿Panas..panas... Cuti raya menjadi rebutan✿


Puasa pun baru nak masuk seminggu, dah dok kalut pasai cuti raya la pulak.... al maklumlah boleh dikatakan 100% bukan orang tempatan (langkawi) kecuali aku....tempat aku ni, depa bagi-bagi cara First dan second. Maknanya yang first akan cuti mula 6hb sampai 12hb dan yang second pulak mula dari 13hb hingga 19hb.

Ofis aku ni tak jadi masalah sebab boleh bertolak ansur yang jadi masalah adalah pada hubby sebab depa ni kan kena Duty. Semua ada alasan tak nak duty pada 9hb (malam raya) hingga raya ketiga... ada jugak yang tahun lepas janji tahun ni dia duty tup-tup tahun ni cakap lain pulak. Gedebuk gedebak last-last hubby cakap tadi dia mungkin ambil cuti mula 8hb hingga 14hb (first bukan, second pun bukan)  tu pun tak comfirm lagi kalau-kalau ada lagi pindaan.

Itu dah satu hal... hal yang lain pulak ialah hubby dah p boking cargo (bawa keta kuar dari langkawi) pada 8hb then boleh ambil pada 9hb. So maknanya 8hb tak leh blik kampung lagi la.. 9hb baru leh blik (rugi cuti 1 ari) Petang ni or esok kena p tukar tarikh kat cargo tapi kalau lepas ni ada perubahan lagi tak tau la aku nak wat cam na... Corgo ni pulak kalau lambat-lambat alamatnya kena naik pakai pelampong la nak bwa blik keta.

Uolls jangan ingat duduk Langkawi ni best... kalau mai makan angin memang la best tapi kalau menetap disini tahu la cam na rasanya.....walaupun aku dibesarkan disini tapi aku lebih suka di tanah besar. Aku bertukar ke sini pun sebab mengikut hubby yang ditukarkan.

Harap-harap petang ni ada la kata putus dari hubby

p/s; nanti aku crita apa yang best dan tak best pasai langkawi... uolls nak tau dak?

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails