Wednesday, November 11, 2009

~HAGEMARU HAGEDA~


Salam

Hagemaru hageda…. Penah dengar tak nama tu? Alah… yang satu Family Kedekut Banget tu…..YA!!! Itu watak utama dalam satu siri kartun yang dialih bahasa (jepun ke bahasa melayu) yang disiarkan dalam saluran ceria di Astro, tentu ramai yang ada Astro di umah kan…(umah kat kampong pun ada)
Dalam satu tulisan di dalam akbar Harian Metro (8hb nov 09) crita ttg Hagemaru ni dimana seorang hamba Allah telah menonton kartun ni bersama anaknya yang berumur 4 tahun (anaknya ni minat sangat ngan Hagemaru ni…)

Nak di jadikan cerita ari tu hagemaru crita ttg syurga dan neraka dimana di neraka digambarkan ada “setan” biru dan merah yang berbentuk robot. So si anak bertanya dalam neraka ada robot ke? Then anak tu cakap dia nak ke neraka coz dalam neraka ada robot. Apalagi, si emak ni pun dengan pantas tutup tv dia rela anak nangis dari merosakan fikiran budak tu….
Apa Komen Anda?????













7 comments:

  1. x yh ngOk ctew uh lgi...
    p,,citew uh klakar lOrh..
    hehehe...

    ReplyDelete
  2. sye pun pernah tengok citer ni kadang2 blh terpengaroh

    ReplyDelete
  3. hiburan kanak2 dicipta sebegitu untuk latih minda kanak2 lebih cerdas . jangan laa sampai tutup tv tuu . tugas ibubapa patut didik anak2 . sebagai ibubapa die patut jelas kan satu2 perkara .

    ReplyDelete
  4. Anonymous3/3/11 15:24

    betul tuh Mell..ibu bapa kenelah jelaskan apa yang terjadi supaya xdelah anak die ingatkan lagi yang ader robot dalam neraka tuh..klu tutup tv bermakna ibu bapa lari dari tanggungjawab menjelaskan kejadian sebenarnya..so, anak die akan terus bersangka ade robot dalam neraka..

    ReplyDelete
  5. Anonymous5/6/11 23:57

    bodohnya punye ibu,sepatutnya ibu bapa beri galakan kepada anak,tapi alahai ibu jadi pak sanggup campuran sanggap,nah tulah jawapannya.... aku rasa anak-anak betul,tetapi ibu yang bersalah... ibu hisap carot,anak membantah....

    HAGEMARU THE BEST,FTW !! IBU TU YANG BODOH,BUKAN ANAKNYA,IBU PENGIKOT AJARAN SESAT,NAJIS,NAIS DAN MACAM2 LAGI !!

    ReplyDelete
  6. walaupun tatapan umum, di situlah peranan ibu bapa untuk didikan anak-anak. saya yang masih bujang ni pun selalu juga kena 'soal-siasat' dengan adik-adik bila sampai ke tahap dalam cerita seperti hagemaru tu.

    sebab saya sendiri peminat setia hagemaru, tak bermakna saya bantah dan larang diri sendiri tengok benda ni. :)

    ReplyDelete
  7. ibu die kena lah terangkan perkara yg sebenar kat anak dia..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails