Monday, April 25, 2011

First day menjadi ibu tunggul


Baca betul betul yer tajuk tu.... Ibu tunggul bukan ibu tunggal, mintak simpang jauh2 la ststus ibu tunggal tu...
Berbalik pada entry sebelum ni pasal hubby p traning BACA DISINI

Pagi tadi lepas hantar nureen ke umah pengasuh then naufal ke taska, aku pun hantar hubby ke jetty. sebelum tu singgah bekpes dulu. Mula-mula ingat nak drop gitu jer tapi rasa berat plak nak lepas hubby pegi so aku pun park keta ikut sama sampai la ke area menunggu... lagipun hubby ada minta tlg aku masukkan rokok dlm henbeg aku. Dia beli stok untuk diri sendiri pastu ada plak kawan pesan belikan 1 karton lagi..takut kena tahan ngan kastam yang dok cek barang tu aku pun letak lam henbeg then lalu ngan muka tak bersalah menonong terus jer...

kat opis aku tak senang duduk...dah jadik peel aku dah kalau hubby p mana-mana lagi dia tak sampai destinasi aku memang tak senang duduk. satu lagi, aku tak kan sms hubby tanya dia kat mana sebab tak mau ganggu dia tengah drive. aku akan tunggu sampa hubby sms dulu pastu baru aku balas or call. Aku dah bajet masa berapa lama hubby akan sampai then kalau dah lebih masa dari aku bajet tu hubby tak sms gak baru aku call.

Tepat pukul 5 terus aku kuar opis walaupun ada lagi yang dok buat keja... ati aku dok ingatkan anak jer..tak tau la napa padahal sebelum ni pun aku dah biasa kena tinggal pling lama 6 bulan. Amik anak, singgah kedai beli barang skit then sampai umah kul 6. Basuh baju,mandi segala bagai...baru masuk dapur.

Sebelum maghrib kami anak beranak dah makan malam... cepat kan aku masak? alah takat buat ayam goreng kicap ulam then sambal berapa lama sangat kan..aku ni jenis makam simple2 jer
Pukul 8 hubby call bgtau dia dah sampai lumut... tengahari tadi dia singgah taiping dulu umah MIL... minta restu & amik berkat katanya.
Bentang toto depan tv...bagi nureen tido, lipat baju, buka lappy, jengok blog sana sini skit pastu baru menaip entry ni.

TamaT




No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails