Wednesday, October 20, 2010

Ni Duit Ni!!!!!

SALAM

Masa Lunch semalam aku keluar lunch luar dari opis ngan hubby….. Untuk pengetahuan uolls pangkalan @ tempat aku kerja ni memang jauh dari kedai dan segalanya…pandang depan Nampak bukit pandang belakang Nampak laut. sekarang ni aku nak cerita pasai kejadian di kedai makan. Kedai ni aku penah mai makan 3,4 kali ja kot sebelum ni tapi akak tu cam kenai ja aku. Kedai dia kat kawasan pantai Chenang. Uolls penah sampai dak pantai Chenang?
Tengah aku dok syok layan ikan pari rebus cicah air asam, aku terdengar akak tokei kedai tu kuatkan suara dia “awat hang bubuh banyak sangat? Ni duit ni!”

Ada sorang mat saleh (pelancong asing) beli nasi bungkus tapi nak kicap letak dalam plastic (tak nak campur dalam nasi) so, budak kedai tu bubuh la kicap dlm plastik kecik bila ja akak tokei tu Nampak budak tu bubuh sampai penuh plastic, dia pun marah la sambil tuangkan balik kicap tu hingga tinggal suku je… yang aku tak berapa bekenan dia marah budak tu depan mat saleh tu… walaupun dia cakap bahasa melayu tapi aku rasa mat saleh tu tau pasai pa akak tu marah. Apa pandangan mat saleh tu pada orang kita? Kalau sebab kicap tu takkan rugi banyak mana pun… apa salahnya, bagi ja kicap tu tapi nasihat kat pekerjanya lain kali jangan bubuh banyak-banyak.



Kenapa lah kedekut sampai macam tu sekali…. Benda dah terlepas, kira sedekah je lah……..Tak paham la.




1 comment:

  1. perangai akak kedai tu sebijik cam makcik cafe kat kampus enna, kitaorg amik kuah sikit jeh tapi charge mahal gila, memang kena maki la makcik tu ngan kitaorg, berkira nak mampus

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails